پرس برک چیست

folder_openمقالات cnc
commentبدون دیدگاه
Rate this post

پرس برک چیست؟

پرس برک نوعی دستگاه خم کن پرکاربرد در صنایع فولاد و آهن است که کارایی هیدرولیکی دارد. پرس برک به عنوان یکی از تجهیزات مهم برای فرآوری ورق فلزی نقشی بی بدیل دارد. این دستگاه نقش تعیین کننده ای در کیفیت محصول، راندمان پردازش و دقت دارد.

همانطور که در شکل زیر نشان داده شده است این دستگاه شامل قاب، بلوک کشویی، سیستم هیدرولیک، قفسه بارگیری از جلو، گیج عقب، قالب، سیستم الکتریکی و … می باشد.

نحوه کار پرس برک

فشار رو به پایین عمودی توسط دو سیلندر هیدرولیکی موازی تشکیل می شود تا فرایند خمش کامل را هدایت کند. سیستم کنترل هیدرولیک، به عنوان مغز پرس برک، عمدتا عملکرد همزمان فرایند خم شدن و موقعیت سیلندر هیدرولیک را هنگامی که دستگاه به طور کامل بارگیری می شود، کنترل می کند.

پرس برک های هیدرولیک در صنایع مختلف کاربرد دارند. این کاربردها شامل خودرو، تولید برق، نفت و گاز، مواد شیمیایی، نساجی و تولید کاغذ و همچنین سایر فرآیندهای تولیدی است. طراحی آنها بر اساس اصل متقابل است. این بدان معنی است که وقتی دو مجموعه پیستون به یکدیگر فشار می آورند، فشاری که روی آنها عمل می کند، نیروی فشاری برابر با نیروی هر پیستون را تجربه می کند.

نحوه کار پرس برک هیدرولیک

آنها با استفاده از دو سیلندر کار می کنند. یک سیلندر یک شفت را می چرخاند در حالی که دیگری یک دیسک ثابت را که قابل چرخش است فشار می دهد. برای تامین نیرو، یک موتور نیروی چرخشی را تامین می کند و یک سروو-ولتاژ جریان الکتریکی را برای آن تامین می کند.

مزایای دستگاه پرس برک هیدرولیک

پرس برک های هیدرولیک دارای چندین مزیت هستند. آنها شامل سرعت بالا و کشش کم هستند. آنها می توانند تقریباً هر برنامه ای را مدیریت کنند. آنها می توانند بارهای سنگین را تحمل کنند و فشار بالایی را ایجاد کنند. پرس برک به طور گسترده در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرند و به تدریج با ماشین های CNC در بخش های مختلف از جمله صنعت هواپیما جایگزین می شوند.

 پرس برک هیدرولیک را می توان به دو صورت مستقیم و غیر مستقیم طبقه بندی کرد. غیر مستقیم از طریق یک حرکت چرخشی یا خطی فشار وارد می کنند و می توانند به صورت خودکار یا دستی کار کنند. آنها در انواع مختلفی از سبک ها برای اهداف مختلف موجود هستند. اینها عبارتند از: درام چرخشی، غلتکی و ماشین های ترمز گریز از مرکز. آنها برای چندین کار مانند بارگیری و تخلیه، بلند کردن، اندازه گیری، رنگ آمیزی، کندن، سوراخ کردن و غیره استفاده می شوند.

نحوه کار پرس برک

به طور کلی، هرچه تناژ تجهیزات شما بیشتر باشد، فشار تولید شده از آنها بیشتر می شود. به همین دلیل است که پرس برک های هیدرولیک متوسط، ​​کوچکتر و جمع و جورتر در بازار موجود است. آنها در مقایسه با پرس برک الکتریکی که نصب آنها دشوار است و نگهداری آنها دشوار است بسیار راحت هستند. با این حال، با پیشرفت تکنولوژی، می توانید از پرس برک هیدرولیک سبک وزن استفاده کنید که نسبتاً قوی تر هستند. آنها به شما کمک می کنند تا تناژ را به طور موثرتری بلند کنید و کاهش دهید.

 پرس برک های هیدرولیک به دلیل قابلیت اطمینان و دوام آنها شناخته شده اند. آنها در اندازه های مختلف موجود هستند. موارد کوچکتر برای مواد سبکتر و نازکتر مناسب هستند، در حالی که نمونه های بزرگ برای موادی که ضخیم هستند و می توانند مسافت قابل توجهی را طی کنند مورد نیاز هستند. این ماشین ابزار هیدرولیک از یک موتور الکتریکی استفاده می کند و فشار ثابتی را بر روی مواد در حال حرکت اعمال می کند و در نتیجه فشاری را اعمال می کند که برای استفاده در تولید ایده آل است. با پیشرفت تکنولوژی، ماشین آلات هیدرولیک جدید و پیشرفته توسعه یافته اند و به راحتی در بازار موجود هستند تا به شما کمک کنند تا با سهولت کار کنید و سطح فشار را کاهش دهید.

انواع پرس برک هیدرولیک:

انواع مختلفی از پرس های هیدرولیک بسته به کاربرد آنها موجود است. پرس برک با اعمال خلاء یا با استفاده از مکانیزم ترمز درام فشار می دهد. این ها در اندازه ها و سطوح مختلف قدرت موجود هستند. نمونه‌های کوچک‌تر برای عملیات‌های کوچک‌تر که در آن حداکثر استحکام کششی مورد نیاز است، مناسب هستند، در حالی که نمونه‌های بزرگ‌تر برای کاربردهای استحکام کششی بالاتر مناسب هستند. همچنین پرس های سروو الکتریک تخصصی وجود دارد که برای کاربردهای جزئیات با سرعت بالا در جایی که فشار بالا مورد نیاز است استفاده می شود.

 

مواد مورد استفاده در ساخت سیستم پرس برک هیدرولیک

پرس برک چیست

پرس برکهای هیدرولیک بسته به کاربرد و محیط از مواد مختلفی ساخته می شوند. قطعات فولادی، آلومینیومی، چدنی و برنزی در مواقعی که نیاز به ترمز فشاری سنگین است استفاده می شود. پیستون های هیدرولیک چدنی و برنزی در اندازه های مختلف موجود هستند و برای انواع پرس برک مناسب هستند.

علاوه بر موارد فوق، چندین پمپ هیدرولیک برای کاربرد پرس برک موجود است. پمپ های هیدرولیک رایج عبارتند از: پمپ های چرخشی، پمپ های پیچی، پمپ های پره ای دوار و پمپ های شیر دوار. سیال هیدرولیک از طریق یک دریچه ورودی هوا وارد سیستم می شود و از طریق یک شیلنگ به سمت تخلیه هدایت می شود. کل سیستم و اجزای آن در یک محفظه پمپ محصور شده اند تا از جریان ناخواسته سیالات جلوگیری شود.

 

ویژگی‌های دستگاه پرس برک:

  • دارای سیستم کنترل عددی CNC برای تنظیمات دقیق
  • قابلیت ثبت برنامه‌های متفاوت برای خم کردن ورق‌های مختلف
  • ساختار قوی و پایدار برای صدور فشار بالا به ورق‌های فلزی
  • دارای انواع ابزار و ماتریس‌های مختلف برای خم کردن ورق‌ها به شکل‌های مختلف
  • قابلیت کار با ورق‌های فلزی از انواع مختلف ضخامت
  • قابلیت کاربرد در صنایع متنوع از جمله خودروسازی، ساخت سازه‌های فلزی، ساخت قطعات الکترونیکی و …

قابلیت‌های دستگاه پرس برک:

  • خم کردن و شکل دادن ورق‌های فلزی به شکل‌های مختلف، از جمله U-Shape، V-Shape، Box-Shape و …
  • قابلیت کار با ورق‌های فلزی از انواع مختلف ضخامت
  • دقت و صحت بالا در خم کردن و شکل دادن ورق‌ها با استفاده از سیستم کنترل عددی CNC
  • قابلیت کار با حجم بالایی از ورق‌های فلزی در زمان کوتاه
  • امنیت بالا برای کاربر با استفاده از سیستم‌های ایمنی هوشمند

کاربردهای دستگاه پرس برک:

پرس برک چیست

  • تولید قطعات خودرویی، از جمله پنل‌های درب، شاسی و …
  • ساخت قطعات سازه‌ای و ساختمانی، از جمله درب و پنجره فلزی، پل‌ها و …
  • تولید قطعات الکترونیکی
  • ساخت قطعات هوافضا
  • تولید لوازم خانگی، مانند یخچال، ماشین لباس‌شویی و …
  • تولید قطعات نظامی و دفاعی

اجزاء دستگاه پرس برک:

  • بدنه: شامل ستون‌ها و قاب دستگاه می‌باشد که وظیفه حمایت از اجزای دیگر دستگاه را دارد.

 

ماشین های پرس برک چگونه کار می کنند؟

ماشین های پرس برک با استفاده از ضربه زدن به ترمزها به جای برداشتن تیغه ها از دیسک ها، نیرو وارد می کنند. بنابراین، پرس برک ها به چهار کلاس طبقه بندی می شوند، پرس برک پایه، پرس برک هیدرولیک، پرس برک غلتکی و پرس برک دریل چکشی. نوع هیدرولیک معمولا بیشتر در کاربردهای صنعتی استفاده می شود.

 این روزها انواع پرس برک اعم از مکانیکی و هیدرولیک در بازار موجود است. تفاوت اصلی بین مکانیکی و هیدرولیک به شرح زیر است.

نحوه کار پرس برک

پرس برک هیدرولیک:

پرس برک هیدرولیک برای استفاده ساده و همه کاره برای پانچ کردن و شکل دادن به اجزای ورق فلزی هستند. حتی ابزار برای پرس هیدرولیک آسان است و هزینه جابجایی مواد نیز کمتر است. مهر زنی را می توان با استفاده از ابزارهای مقرون به صرفه روی همان پرس هیدرولیک نیز انجام داد.

پرس برک مکانیکی:

پرس برک های مکانیکی از قالب های گران قیمت و قطعات گران قیمت استفاده می کنند، از این رو پرس های هیدرولیک بهتر هستند. یکی دیگر از مزیت های استفاده از آن این است که می توان آنها را به سرعت راه اندازی کرد، زیرا آنها بسیاری از توابع تشکیل دهنده دیگر را شامل نمی شوند. همچنین عملیات شکل دهی ثانویه مانند انتقال قطعات به ماشین دیگر را کاهش می دهد. از این رو، پرس هیدرولیک ترجیح داده می شود زیرا زمان ابزار و تنظیم در مقایسه با پرس مکانیکی کمتر است. علاوه بر این، نوع هیدرولیک یک تجهیزات پانچ، شکل دهی و مهر زنی بسیار انعطاف پذیر است. حتی می تواند در جهت های بالا و پایین شکل بگیرد. آنها همچنین به صرفه جویی در زمان ساخت قطعات ورق فلزی کمک می کنند.

جوشکاری استنلس استیل

قیمت دستگاه نورد ورق

قیمت دستگاه خم کن پروفیل

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

با سلام، لطفا پیام یا سوال خود از گروه صنعتی پویابرش را در اینجا با ما درمیان بگذارید
ارسال از طریق واتس اپ