برش ورق با گیوتین

folder_openمقالات cnc
commentبدون دیدگاه
5/5 - (1 امتیاز)

برش ورق با گیوتین یکی از روشهای برشکاری ورق می باشد. در حالی که روش‌های زیادی برای برش و شکل دادن به ورق‌های فلزی وجود دارد، هر رویکرد متفاوت معمولاً برای رسیدن به یک هدف بسیار خاص استفاده می‌شود.

می توان از دستگاه برش cnc برای جزئیات پیچیده استفاده کرد، برش پلاسما cnc و دستگاه برش لیزری فلزات را می توان برای دقت و یکنواختی فوق العاده استفاده کرد و البته در جایی که ورق فلزی باید با نهایت دقت و سرعت برش داده شود، همیشه نیاز به پرداخت های ظریف وجود دارد. یکنواختی و زمان چرخش سریع همه اینها را می توان از طریق برش ورق گیوتین انجام داد.

در حالی که بیش از یک راه برای برش فولاد وجود دارد، گیوتین ورق در این زمینه هدف بسیار خاصی را دنبال می کند.

اما این دقیقا چیه؟ گیوتین ورق چگونه کار می کند؟ مزایای انجام آن چیست؟ و چگونه می توانید یک شرکت برش فلز پیدا کنید که بتوانید به درستی آن اعتماد کنید؟

دستگاه گیوتین ورق چیست؟

برش ورق با گیوتین

مزایای برش ورق با گیوتین چیست؟

به عنوان یک فرآیند برای شکل دادن به فلز، برش گیوتین تعدادی مزیت را در هنگام رسیدن به محصول نهایی تمیز و ظریفی که مشخصات دقیق خواسته ی مشتری را برآورده می کند، فراهم می کند.

مزایایی که می توان از استفاده از گیوتین برای شکل دادن به فلز انتظار داشت، شامل زمان چرخش بسیار سریعتر از سایر روش ها، آسانی کار، دقت بالا، صرفه جویی در هزینه و همچنین پرداخت تمیزتر و جذاب تر روی قطعه کار است.

بیایید نگاهی دقیق تر به هر یک از این مزایای ارائه شده توسط دستگاه برش ورق گیوتین بیندازیم:

  • زمان چرخش سریعتر

یکی از مهمترین مزایای گیوتین های برش فلز استیل این است که می توانند وظایف خود را با کارایی باورنکردنی انجام دهند. در جایی که ورق ها باید دقیقاً به همان اندازه بریده شوند، می توان چندین ورق را به طور همزمان با چیدن آنها روی هم کار کرد.

این اجازه می دهد تا قطعات کار در زمان بسیار کوتاه تری نسبت به سایر روش های شکل دهی و برش تکمیل شوند. این بدون از دست دادن کیفیت کار تمام شده اتفاق می افتد.

این زمان‌های چرخش سریع‌تر برابر است با تکمیل پروژه‌های بیشتر در زمان کمتر، که حاشیه سود را تا حد زیادی بهبود می‌بخشد، به خصوص زمانی که تقاضای بالایی برای محصول نهایی وجود دارد.

  • یک رویکرد راحت و ساده:

هنگامی که اصول عملیات درک شد، استفاده از گیوتین برش فلز در واقع بسیار ساده است. با یک منحنی یادگیری آسان برای پیمایش، تقریباً هر کسی می‌تواند با کمی تمرین به طور مؤثر آن را اجرا کند.

با این حال، این نباید از کارایی و اثربخشی بیشتر افرادی که تجربه زیادی در استفاده از گیوتین دارند، کم کند، اما به موجب آن می توان مهارت را از طریق استفاده گسترده ایجاد کرد. مانند زمانی که برای انجام آن از خدمات پروفیل فلزی استفاده می کنید.

دستگاه گیوتین ورق فلزی

  • دقت مطلق

یکی از مهمترین مزایای برش ورق استیل با گیوتین این است که کار را می توان با دقت بسیار بالا انجام داد. این ماشین‌ها دارای فناوری هدایت و اندازه‌گیری استثنایی هستند که می‌توان آن را تنظیم کرد و برای هر هدفی که روی آن کار می‌شود، اعمال کرد.

این تضمین می کند که هر برش و تمام زوایا، مهم نیست که چقدر مبهم هستند، می توانند به سادگی و با دقت با استفاده از این ماشین ها انجام شوند. به ویژه هنگامی که توسط یک کارگر با تجربه و ماهر اداره می شود.

  • به حداقل رساندن اتلاف و صرفه جویی در هزینه ها:

مزیت دیگری نیز وجود دارد که از طریق موارد فوق الذکر حاصل می شود. دقت بالا، کارآیی عملکرد دستگاه و استفاده آسان از آن به این معنی است که گیوتین کردن باعث تغییر کمتر اشتباهات می شود که در نهایت منجر به کاهش هدر رفت می شود.

این بدان معناست که منابع و قطعات کار بسیار کمتری در هر پروژه ای هدر می رود، به این معنی ست که، یک بار دیگر، گیوتین ها راهی عالی برای افزایش حاشیه سود از طریق کاهش هزینه ها است.

 

  • یک پایان تمیزتر دریافت کنید:

آخرین مزیت در این لیست به عنوان عملکرد اصلی برای برش گیوتین دو برابر می شود. این ماشین ها به طور خاص برای ایجاد برش های تمیز، برش خورده و کاملا دقیق روی ورق ها طراحی شده اند که تمیزترین و صاف ترین سطح ممکن را به آنها می دهد.

تیغه‌های مورد استفاده برای فرآیند برش به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که حتی سخت‌ترین آلیاژها را سفید کنند و در مورد برخی از ماشین ها، فولاد فرآوری‌شده کربنی تا ضخامت ۱۲ میلی‌متر حتی می‌تواند تا سطحی کاملاً ظریف بریده شود. این نتیجه به لطف تیغه های با دقت قرار داده شده و تیز شده و همچنین قدرت و فشار اعمال شده توسط خود گیوتین است.

نحوه برش ورق با دستگاه گیوتین:

برش ورق فولادی با گیوتین

گیوتین ها فلز را با استفاده از 2 تیغه برش می دهند. یکی زیر قطعه کار ثابت می شود، دیگری به سمت پایین حرکت می کند تا فلز را برش دهد. گیوتین ها در اندازه های مختلفی وجود دارند و با مجموعه ای از نام ها شناخته می شوند. برش گیوتین، برش صفحه، برش مربع، بورلی و برش بدون گلو، اما اساساً همه آنها از یک حالت برش استفاده می کنند.

 

انواع گیوتین صنعتی:

  1. مکانیکی
  2. پنوماتیکی
  3. هیدرولیک

گیوتین ها در مدل های مکانیکی، پنوماتیکی و هیدرولیک برای استفاده در پروژه های مختلف موجود هستند. مدل‌هایی که با دست یا پا کار می‌کنند افزودنی مفیدی برای علاقه‌مندان هستند، زیرا بدون نیاز به کارگاه بزرگ یا سرمایه‌گذاری مالی، برش‌های آلومینیوم، برنز، برنج و فولاد ملایم را انجام می‌دهند. برای فلزکاری که به طور منظم نیاز به برش سریع و چند ورق دارد، یک مدل پنوماتیک یا هیدرولیک CNC بزرگتر مناسب تر است.

لبه بریده شده فلز ممکن است پس از برش با گیوتین نیاز به سنگ زدایی یا تکمیل داشته باشد، این کار را می توان با ورق سنباده اکسید آلومینیوم انجام داد.

انواع مختلف برش گیوتین در زیر با دقت بیشتری بررسی شده است.

  • برش مربعی، برش برقی یا گیوتین.

این معمولاً در صنعت به عنوان یک دستگاه CNC با نیروی هیدرولیکی استفاده می شود، اگرچه آنها به عنوان دستگاه های پایی یا دستی در دسترس هستند. گیوتین‌ها می‌توانند دارای یک زاویه برش ثابت یا متغیر باشند که خطر گیر افتادن فلز در تیغه‌ها را کاهش می‌دهد، اگرچه تنظیم این زاویه مربعی بودن لبه برش را به خطر می‌اندازد. معمولاً می‌توان آن را بین 0.5 تا 2.5 تنظیم کرد. درجه نیروی برش را نیز می توان با تنظیم “زاویه برشی” کاهش داد. این عمل تاب خوردن تیغه را تغییر می دهد تا ضربه را افزایش دهد. این باعث می شود برش از یک طرف فلز به سمت دیگر بیشتر به عنوان یک عمل قیچی باشد تا یک عمل خرد کردن.

 

نکاتی برای برش ورق فولادی با گیوتین:

هنگام برش فلز باید از محافظ چشم و دستکش استفاده کرد تا در برابر بریدگی ها و آسیب های ناشی از ترکش فلز محافظت شود. گیوتین هایی که با برق کار می کنند بسیار پر سر و صدا هستند، بنابراین باید از محافظ گوش نیز استفاده شود.

دستگاه گیوتین ورق چیست

تنظیمات دستگاه را با پیروی از دستورالعمل های سازنده به طول برش، زاویه برش و زاویه چنگک دلخواه تنظیم کنید.

اطمینان حاصل کنید که همه حفاظ ها در شرایط کار خوب و به درستی در جای خود قرار دارند. تیغه و گیره ها باید توسط محافظ ها به درستی ایزوله شوند تا از درهم تنیدگی جلوگیری شود. نیرویی که در گیوتین‌ها به کار می‌رود می‌تواند یک عضو را از بین ببرد، بنابراین در راه‌اندازی دستگاه عجله نکنید یا با هیچ عنصری از تجهیزاتی که برای هدف مناسب نیست، شروع نکنید.

فلز را در قسمت جلوی دستگاه قرار دهید و آن را تا زمانی که با گیج پشتی تماس پیدا کند وارد کنید و سپس گیره ها را برای محکم کردن فلز فعال کنید.

مکانیسم تیغه را درگیر کنید که بسته به دستگاه ممکن است یک صفحه کلید، پایه یا اهرم باشد. تیغه‌ها فلز را برش می‌دهند که به داخل لوله جمع‌آوری در عقب دستگاه می‌ریزد.

اگر فلز از دستگاه بیرون نیفتد، سعی نکنید آن را به صورت دستی آزاد کنید زیرا ممکن است تیغه ها در برابر فلز بریده شده گیر کنند، برداشتن فلز ممکن است باعث شود تیغه ها بسته شوند یا فلز به طور ناگهانی سقوط کند و باعث آسیب فاجعه بار شود. دستگاه را خاموش کنید و با یک مهندس واجد شرایط تماس بگیرید تا دستگاه را پاکسازی کند.

 

گیوتین Throatless 

گیوتین‌های Throatless  هیچ صفحه‌ای در جلوی تیغه برای نگه‌داشتن فلز ندارند و فاقد گلو هستند تا روش خاصی را که فلز باید به تیغه‌ها وارد شود، دیکته کند. این پیکربندی باعث می شود که فلز به راحتی در تیغه های برش دستکاری شود. تیغه ها توسط یک اهرم دستی به داخل و خارج فلز بالا و پایین می روند.

نحوه برش فلز با گیوتین Throatless 

  1. اطمینان حاصل کنید که محافظ چشم و دستکش های سنگین استفاده می شود.
  2. فلز را با قلم نشانگر یا یک خط نویس در امتداد خط برش علامت بزنید.
  3. فلز را بین تیغه‌ها تغذیه کنید و اهرم را با کشش‌های کوچک یا طولانی پایین بیاورید تا در حین دستکاری فلز در جای خود، یک سری برش‌های کوتاه یا برش‌های طولانی‌تر ایجاد کنید. این تکنیک ساده تقریباً هر شکلی را از ورق فلز برش می دهد.

 قیمت برش ورق گیوتین:

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

keyboard_arrow_up
با سلام، لطفا پیام یا سوال خود از گروه صنعتی پویابرش را در اینجا با ما درمیان بگذارید
ارسال از طریق واتس اپ