روش های انتقال داده cnc که یک کاربر cnc باید بداند

folder_openمقالات cnc
comment1 دیدگاه
Rate this post

کنترل عددی کامپیوتر یا ماشین‌های CNC به کاربران این امکان را می‌دهد تا با جدا کردن مداوم قطعات فلزی به روشی از پیش تعیین شده، قطعه یا تجهیزاتی را از یک بلوک فلزی یا جنس دیگر ایجاد کنند. همچنین به عنوان فرآیند تولید کاهشی شناخته می شود.

دورانی که شخصی بر هر کار مرتبط با ساخت قطعات ماشین آلات نظارت و انجام می داد، گذشته است. با دستگاه های برش CNC، نرم افزارهایی که قبلا با طراحی مورد نیاز برنامه ریزی شده اند، می توانند حرکت ابزارها را کنترل کنند. این برنامه می تواند انواع مختلفی از ماشین آلات را پوشش دهد و همچنین می تواند طیف گسترده ای از ابزارها را پوشش دهد.

انتقال داده در cnc

روش های انتقال داده که یک کاربر CNC باید بداند

داده های ذخیره شده در دستگاه اهمیت قابل توجهی پیدا می کند زیرا این داده ها هستند که به کاربران اجازه می دهند پروژه را تکمیل کنند. اگر به طور مکرر همان طرح را ایجاد کنید، ذخیره برنامه در یک دستگاه خارجی ایمن اهمیت بیشتری پیدا می کند.

انتقال داده فرآیندی است که به طور منظم در زندگی یک کاربر CNC انجام می شود. در حالی که این کاربر ممکن است از روش‌های مختلفی برای انتقال داده استفاده کند، اما می‌توان آنها را بر اساس نوع داده‌های در حال انتقال یا روش انتقال داده به کار گرفته طبقه‌بندی کرد.

 

روش ها با توجه به داده های در حال انتقال

 یک دستگاه CNC از برنامه هایی استفاده می کند که به دستگاه می گویند کجا از ابزار استفاده کند، چگونه استفاده کند و تا چه اندازه سوراخ کند و غیره. همه این اطلاعات مهم هستند و باید به درستی ذخیره شوند.

داده های سیستم CNC:

هر دستگاه سی ان سی اطلاعاتی در مورد عملکردهای سیستم خود دارد. این مورد شامل دستگاه پلاسما cnc، دستگاه برش لیزر فلز و تمامی دستگاه های این صنعت می باشد. این داده ها از یک سازنده ماشین به سازنده دیگر به طور قابل توجهی تغییر می کند. حتی ممکن است تغییرات کوچکی بین داده های سیستم برای ماشین های ساخته شده توسط همان سازنده وجود داشته باشد.

 برخی از پارامترها، مانند عکس العمل، جبران خطای زمین و غیره، مختص ماشین هستند. هر کاربر CNC باید از این داده ها در فضای ذخیره سازی خارجی نسخه پشتیبان تهیه کند. انجام این کار تضمین می‌کند که راه‌اندازی دستگاه در حادثه ناگوار خرابی دستگاه آسان‌تر است.

افست های فیکسچر

یک دستگاه CNC از هر نوعی، خواه از نوع فرز باشد یا حکاکی و … باید مقادیر انتساب صفر به خوبی تعریف شده داشته باشد. این مقادیر به ماشین کمک می‌کند تا قطعات مورد نیاز را به موقعیت مناسب منتقل کند تا از بلوک خام جدا شود.

هر بار که کاری بر روی دستگاه اجرا می شود، استفاده از مقادیر افست ثابت مهم است، به خصوص اگر همان قطعه به طور مکرر ساخته شود.

 دستورات G10 یک راه عالی برای تنظیم مقادیر افست فیکسچر قبل از اجرای برنامه است. این دستورات معمولاً در شروع برنامه CNC وجود دارند.

می توانید تنظیمات افست فیکسچر را به یک فایل برنامه CNC منتقل کنید و هر بار که دستگاه را مقداردهی اولیه می کنید، فایل را اجرا کنید.

افست ابزار

انتقال داده در cnc

افست های ابزار نیز دستورات G10 مشابه افست های فیکسچر هستند. افست ابزار به ماشین کمک می کند مرکز ابزار را شناسایی کند تا ماشین در امتداد خط برنامه ریزی شده مورد نظر حرکت کند.

 افست ابزار به طول و قطر ابزار بستگی دارد. بنابراین، اگر ابزارها تغییر کنند، باید افست ابزار بازنشانی شود تا با ابزارهای جدید مطابقت داشته باشد.

انتقال داده‌های افست ابزار از دستگاه اغلب برای تأیید اینکه همه افست‌ها به درستی تنظیم شده‌اند و هیچ گونه تغییر ناخواسته‌ای وجود ندارد، انجام می‌شود.

متغیرهای ماکرو سفارشی

متغیرهای کلان سفارشی که متغیرهای دائمی مشترکی هستند که می توانند برای تنظیم مقادیر برای لوازم جانبی مختلف استفاده شوند. آنها همچنین می توانند به عنوان ثابت های سیستم یا تایمر استفاده شوند.

ایجاد یک فایل پشتیبان از متغیرهای ماکرو سفارشی موجود در دستگاه تضمین می کند که به طور تصادفی از متغیرهای تعریف شده قبلی استفاده نکنید. فایل داده ای که متغیرهای ماکرو سفارشی را تعریف می کند شامل یک سری دستورات G10 است.

 

حالت های استفاده شده برای انتقال داده ها

بسته به دستگاه و ویژگی های آن، روش های مختلفی برای انتقال داده ها به و از دستگاه CNC وجود دارد. در حالی که نوار پانچ و دیسک‌های فلاپی روش‌های رایج برای انتقال داده بودند، اکنون با رابط‌های سریال استاندارد V24، RS232 یا RS485 جایگزین شده‌اند.

اتصال سیمی به یک دستگاه ذخیره سازی یا رایانه دیگری نیز اغلب برای انتقال داده استفاده می شود. دستگاه های CNC جدیدتر همچنین می توانند از اتصال بی سیم برای انتقال داده استفاده کنند.

اگر دستگاه حافظه کمی داشته باشد که برای ذخیره برنامه کافی نباشد، برنامه در رایانه ای که به دستگاه متصل است ذخیره می شود. سپس برنامه در بلوک های کوچکتر به دستگاه منتقل می شود. این فرآیند به عنوان کنترل عددی توزیع شده نیز شناخته می شود.

 داده های مختلف سیستم مرتبط با دستگاه بخشی جدایی ناپذیر از فرآیند است. بدون ورودی مناسب برای داده‌های سیستم و آفست‌ها، دستگاه نمی‌تواند طرحی را که در برنامه بود بازتولید کند.

هر کاربر CNC در نحوه انتقال داده های ذکر شده در بالا با استفاده از هر یک از تکنیک های ذکر شده در بالا به خوبی آشنا است و در مورد آخرین روش های ذخیره سازی می داند. انتخاب تکنیک ممکن است به ویژگی های دستگاه بستگی داشته باشد. همچنین مهم است که بدانید چه زمانی انواع داده های خاص بارگیری شود و چه زمانی داده ها را دوباره بررسی کنید.

حکاکی روی چوب

دستگاه خم کن پروفیل قوطی

دستگاه نورد ورق آهنی

انواع ترک در جوشکاری

نوشته های مرتبط

1 دیدگاه. دیدگاه تازه ای بنویسید

  • Really very happy to say,your post is very interesting
    to read.I never stop myself to say something about it.You’re
    doing a great job.Keep it up

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

keyboard_arrow_up
با سلام، لطفا پیام یا سوال خود از گروه صنعتی پویابرش را در اینجا با ما درمیان بگذارید
ارسال از طریق واتس اپ